Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG
Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG
30.11.2021 01:11
Dolezych varmistaa autonkuljetusautojen turvallisuuden
Dortmund. Oikeanlaisen kuorman kiinnittämisen ongelma on yhtä vanha kuin kuljetusteollisuus. Asiantuntemus ja joustavuus ovat välttämättömiä, sillä erityistehtävät edellyttävät myös erityisiä kiinnitysvälineitä ja -menetelmiä. Dortmundissa toimiva Dolezych-yritys on kehittänyt kokonaan uuden sukupolven kiinnityshihnoja ja TensionController-järjestelmän henkilö- ja kuorma-autojen kuljetukseen.
Riippumatta siitä, onko kyseessä arvokas klassikkoauto, uusi henkilöauto vai useita tonneja painava kuorma-auto - kuorma-autojen ja henkilöautojen liikenteessä oikeanlainen kiinnitys on fysikaalisten lakien alainen, ja siihen vaikuttavat monet tekijät, jotka on otettava huomioon:
Kuljetus on suoritettava turvallisesti tieliikennelain (StvO) mukaisesti; ennen kaikkea yhdistelmä ei saa aiheuttaa vaaraa tienkäyttäjille.
Syntyvien kiinnitysvoimien on jakauduttava tasaisesti kiinnityspisteisiin tai lattiapinnoille, vaikka lattiapinnan ja ajoneuvon välissä on joskus vain vähän tilaa, jotta kiinnityshihnat voidaan kiristää oikein. Kiinnityskoukut eivät saa vahingoittaa lattialaattaa. Maali, alumiinivanteet ja muut vastaavat eivät myöskään pidä teräskoukuista, ja ne reagoivat erittäin allergisesti oikeanlaiseen mutta karkeaan kiinnitykseen, joka aiheuttaa maalivaurioita ja naarmuja.
Kaiken kaikkiaan autokuljetukset ovat erittäin vaikeaa puuhaa
Kiinnitä kunnolla - mutta miten?
Dolezych on suunnitellut TensionControllerilla varustetut 35 mm:n ja 50 mm:n hihnojen tehokkaat kiinnityshihnat erityisesti henkilö- ja kuorma-autojen kuljetukseen. Vastikään kehitetyillä hihnoilla on erinomaiset kulutusominaisuudet ja vain pieni venymä, joka on alle 4 % (PES), alle 2,5 % (PES/UHMW-PE) ja alle 1,5 % (UHMW-PE-luokan korkean suorituskyvyn Dyneema®-kuitu). Tuotteet takaavat käytetyn jännitysvoiman optimaalisen siirtymisen ja jakautumisen. Kiinnityskohdat kuormittuvat tasaisesti, joten esimerkiksi lattiapaneelin vaurioituminen on oikein käytettynä poissuljettua. Hankala jälkijännitys jää suurelta osin pois, koska esijännitysvoima säilyy koko kuljetuksen ajan. Lisäksi innovatiivinen tuoteperhe täyttää TÜV Süd -asiantuntijaryhmän uusimmat testimääritykset (joiden kehittämisessä Dolezych oli keskeisessä roolissa vuonna 2018).
Dolezychin TensionController on erikoisletku, joka asetetaan renkaan päälle niin, että kiinnityshihna ei pääse kosketuksiin renkaan kanssa (VDI-ohjeen 2700 B. 8.1/8.2 mukaan hihna ei saa missään vaiheessa olla suorassa kosketuksessa renkaaseen). Uudessa TensionControllerissa on erityisesti kehitetty liukumisenestoaine ulkopuolella, jotta se tarttuu renkaaseen. Samaan aikaan sen sisäpuolella on parhaat liukuominaisuudet, joten kiinnityshihna voi liukua erittäin hyvin ja käytetyt esijännitysvoimat jakautuvat tasaisesti. Etuna on myös se, että hihna voidaan kierteittää nopeasti ja helposti. Myös siihen liittyvän hammaspyöräsalvan (jossa on 500 daN esikiristysvoima) erittäin kompakti rakenne lupaa kätevää käsittelyä myös siellä, missä tilaa on rajoitetusti.
TensionController on ainutlaatuinen erinomaisen hyötysuhteensa ≥ 0,5 ansiosta. Hyötysuhde mittaa sitä, kuinka häviöttömästi TensionController jakaa rengassaksella käytetyn esijännitysvoiman renkaaseen. Tämä tarkoittaa, että vähintään 50 prosenttia alun perin käytetystä esijännitysvoimasta saapuu renkaan "toiselle puolelle" - vaihtoehtoisilla tuotteilla tämä arvo on joskus huomattavasti alhaisempi
Etusi: pääset nopeammin tavoitteeseesi TensionControllerilla
17.08.2023 01:00
Erilainen kiinnityshihna27.07.2023 01:00
DoNova® liukuhihnalla05.07.2023 01:05
#Spotted
Kahdeksan metriä kiinnitysketjua heitetään löysästi vasemman olkapään yli, ja samaan...