Luettelo

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

  • DIN EN ISO 14001:2015
  • DIN EN ISO 9001:2015

Westdeutscher Drahtseil-Verkauf Dolezych GmbH & Co. KG

  • DIN EN ISO 14001:2015
  • DIN EN ISO 9001:2015

30.11.2021 01:11

Liikkuvien renkaiden asianmukainen kiinnittäminen

Dolezych varmistaa autonkuljetusautojen turvallisuuden

Dortmund. Oikeanlaisen kuorman kiinnittämisen ongelma on yhtä vanha kuin kuljetusteollisuus. Asiantuntemus ja joustavuus ovat välttämättömiä, sillä erityistehtävät edellyttävät myös erityisiä kiinnitysvälineitä ja -menetelmiä. Dortmundissa toimiva Dolezych-yritys on kehittänyt kokonaan uuden sukupolven kiinnityshihnoja ja TensionController-järjestelmän henkilö- ja kuorma-autojen kuljetukseen.

Riippumatta siitä, onko kyseessä arvokas klassikkoauto, uusi henkilöauto vai useita tonneja painava kuorma-auto - kuorma-autojen ja henkilöautojen liikenteessä oikeanlainen kiinnitys on fysikaalisten lakien alainen, ja siihen vaikuttavat monet tekijät, jotka on otettava huomioon:
Kuljetus on suoritettava turvallisesti tieliikennelain (StvO) mukaisesti; ennen kaikkea yhdistelmä ei saa aiheuttaa vaaraa tienkäyttäjille.
Syntyvien kiinnitysvoimien on jakauduttava tasaisesti kiinnityspisteisiin tai lattiapinnoille, vaikka lattiapinnan ja ajoneuvon välissä on joskus vain vähän tilaa, jotta kiinnityshihnat voidaan kiristää oikein. Kiinnityskoukut eivät saa vahingoittaa lattialaattaa. Maali, alumiinivanteet ja muut vastaavat eivät myöskään pidä teräskoukuista, ja ne reagoivat erittäin allergisesti oikeanlaiseen mutta karkeaan kiinnitykseen, joka aiheuttaa maalivaurioita ja naarmuja.
Kaiken kaikkiaan autokuljetukset ovat erittäin vaikeaa puuhaa

Kiinnitä kunnolla - mutta miten?

Dolezych on suunnitellut TensionControllerilla varustetut 35 mm:n ja 50 mm:n hihnojen tehokkaat kiinnityshihnat erityisesti henkilö- ja kuorma-autojen kuljetukseen. Vastikään kehitetyillä hihnoilla on erinomaiset kulutusominaisuudet ja vain pieni venymä, joka on alle 4 % (PES), alle 2,5 % (PES/UHMW-PE) ja alle 1,5 % (UHMW-PE-luokan korkean suorituskyvyn Dyneema®-kuitu). Tuotteet takaavat käytetyn jännitysvoiman optimaalisen siirtymisen ja jakautumisen. Kiinnityskohdat kuormittuvat tasaisesti, joten esimerkiksi lattiapaneelin vaurioituminen on oikein käytettynä poissuljettua. Hankala jälkijännitys jää suurelta osin pois, koska esijännitysvoima säilyy koko kuljetuksen ajan. Lisäksi innovatiivinen tuoteperhe täyttää TÜV Süd -asiantuntijaryhmän uusimmat testimääritykset (joiden kehittämisessä Dolezych oli keskeisessä roolissa vuonna 2018).

Dolezychin TensionController on erikoisletku, joka asetetaan renkaan päälle niin, että kiinnityshihna ei pääse kosketuksiin renkaan kanssa (VDI-ohjeen 2700 B. 8.1/8.2 mukaan hihna ei saa missään vaiheessa olla suorassa kosketuksessa renkaaseen). Uudessa TensionControllerissa on erityisesti kehitetty liukumisenestoaine ulkopuolella, jotta se tarttuu renkaaseen. Samaan aikaan sen sisäpuolella on parhaat liukuominaisuudet, joten kiinnityshihna voi liukua erittäin hyvin ja käytetyt esijännitysvoimat jakautuvat tasaisesti. Etuna on myös se, että hihna voidaan kierteittää nopeasti ja helposti. Myös siihen liittyvän hammaspyöräsalvan (jossa on 500 daN esikiristysvoima) erittäin kompakti rakenne lupaa kätevää käsittelyä myös siellä, missä tilaa on rajoitetusti.

TensionController on ainutlaatuinen erinomaisen hyötysuhteensa ≥ 0,5 ansiosta. Hyötysuhde mittaa sitä, kuinka häviöttömästi TensionController jakaa rengassaksella käytetyn esijännitysvoiman renkaaseen. Tämä tarkoittaa, että vähintään 50 prosenttia alun perin käytetystä esijännitysvoimasta saapuu renkaan "toiselle puolelle" - vaihtoehtoisilla tuotteilla tämä arvo on joskus huomattavasti alhaisempi

Etusi: pääset nopeammin tavoitteeseesi TensionControllerilla

  • Nopeat tarkastukset VDI 2700 -lehden 8.1/8.2 ja DIN EN 12195-2 -standardin mukaisuuden ansiosta
  • Ei tarvetta jälkikiristykseen ajon aikana - parhaiden sisäisten liukuominaisuuksien ansiosta. Sisäisen hihnan "tarttumis- ja liukumisilmiötä" ei esiinny kiristyksen aikana. TensionController-ohjaimen ansiosta esijännitysvoimaa kuljetetaan huomattavasti aiempaa pienemmällä häviöllä, hyötysuhde η (eta) on suurempi.
  • Kuormitusohjeita noudatetaan. Uudet TensionControllerilla varustetut kiinnityshihnat noudattavat OEM-valmistajien, esimerkiksi Daimlerin, nykyisiä kuormitusohjeita.
  • Mukava saada: GS-sertifiointi ja TÜV SÜD:n myöntämä lisäsertifiointi (Standard ZSRAS2019/01 Reifenradsicherung)
Innovatiivinen perinteitä kunnioittaen

Dortmundissa, Saksassa, sijaitseva perheyritys Dolezych on perinteisesti ja intohimoisesti kiinnostunut oikeanlaisesta kuorman kiinnittämisestä. Osallistumalla asiantuntijakomiteoiden ja standardointikomiteoiden toimintaan valmistaja osallistuu merkittävästi standardien kehittämiseen. Dolezychin insinöörit ovat jo kehittäneet monia tuotteita, jotka ovat luoneet ennakkotapauksia ja jotka on usein otettu käyttöön ja kopioitu alalla.

Autokuljetusajoneuvoilla tapahtuvaa kuljetusta varten Dolezych kehitti jo vuonna 2018 yhdessä TÜV SÜDin kuormanvarmistuksen asiantuntijaryhmän kanssa testauslaitteiston, jolla osoitettiin yksittäiseen renkaaseen ja kaikkiin kiinnityshihnan osiin syntyvät (aiemmin tuntemattomat) todelliset kiinnitysvoimat puhtaasti staattisessa testissä. Sittemmin näistä testeistä on tullut uusi vertailukohta TÜV SÜD:n sertifioinneille.
Dolezychin insinöörit käyttivät uusia tuloksia kehittäessään uuden sukupolven kiinnityshihnoja henkilö- ja kuorma-autojen kuorman kiinnittämiseen. Ne testattiin kaikkine komponentteineen, kuten kääntökoukkuineen, TensionController-ohjaimineen ja kiristyssalpakoineen, uusien testausvaatimusten mukaisesti.
"Modulaarisessa järjestelmässä" erilaisia salpoja ja hihnoja voidaan yhdistellä toisiinsa ja siten mukauttaa optimaalisesti kuljetusajoneuvon ja kuljetettavien ajoneuvojen erityisolosuhteisiin.

Lisää uutisia

17.08.2023 01:00

Erilainen kiinnityshihna
Yleensä kiinnityshihnoja käytetään kuormien kiinnittämiseen ja varmistamiseen. Mutta joskus myös epätavanomaiset tavat johtavat tavoitteeseen

27.07.2023 01:00

DoNova® liukuhihnalla
Käytössä päähän kiinnitettynä

05.07.2023 01:05

#Spotted



Kahdeksan metriä kiinnitysketjua heitetään löysästi vasemman olkapään yli, ja samaan...

Udo Dolezych valittiin uudelleen puheenjohtajaksi