Luettelo

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

25.03.2023 01:03

ACE-tärinänvaimentimet: junakohtainen suojaus tärinää vastaan

Autonominen ajaminen - mitä tieliikenteessä vielä kehitetään, on jo osa arkipäivää materiaalikuljetuksissa varastosta kokoonpanoon. Valmistajariippumattomat erikoissarjat, joilla kaupallisesti saatavilla olevat sähkökäyttöiset vetoautot voidaan muuntaa kuljettajattomiksi kuljetusjärjestelmiksi, ovat itse asiassa innovaatio, jota Schiller Automatisierungstechnik GmbH tarjoaa. Suunnittelijat suojaavat autonomisissa hinaajavetureissa tarvittavaa elektroniikkaa iskuilta ja tärinältä ACE:n kumi-metallieristimien avulla.

Maantiejuna, joka on 99,986-prosenttisesti käytettävissä, kulkee itsenäisesti ja valitsee nopeimman reitin, on edelleen tulevaisuuden haave kaukoliikenteessä. Schiller Automatisierungstechnik GmbH:n autonomisissa kuljetusajoneuvoissa se on todellisuutta. Yritys, jonka pääkonttori sijaitsee Osterhofenissa, Ala-Baijerin Deggendorfin piirikunnassa, saattoi hiljattain onnistuneesti päätökseen 22 autonomisella hinausjunalla toteutetun projektin suuren baijerilaisen autonvalmistajan toimeksiannosta. Kalusto kuljettaa yli 500 tonnia materiaalia työpäivää kohden varastosta kokoonpanolinjalle, ja matkaa kertyy yli 300 kilometriä päivässä. Kymmenen työvuoron aikana suoritetun testin aikana yli 1550 kilometriä ajettiin autonomisesti maksimaalisella käytettävyydellä.

Kaupallisesti saatavilla olevien sähkötraktoreiden muuntaminen autonomisiksi ajojärjestelmiksi

Ewald Schiller perusti vuonna 1985 Schiller Automatisierungstechnik GmbH:n, joka on kehittynyt yritykseksi, jolla on yli 240 työntekijää Osterhofenissa, Mettenissä, Grafenaussa ja Shenyangissa, Kiinassa. Automaation, logistiikan, puhdastilojen ja sähkösuunnittelun sähkötekniikka, mekaniikka ja tietotekniikka kuuluvat yrityksen ydinosaamiseen. Schiller loi pohjan autonomisten hinaajarunkojen ratkaisujen kehittämiselle vuonna 2018. "Meille kävi nopeasti selväksi, että turvallisuustekniikka olisi kuljettajattomien kuljetusjärjestelmiemme avainkysymys, sillä hinaajajunien tapauksessa, kuten yleensä perävaunujen kanssa operoitaessa, perävaunujen seurantavirhe katsotaan tärkeäksi tehtäväksi.peter Stoiber, Schillerin liikkuvan robotiikan päällikkö, kertoo yhdestä kehitystyön haasteista. Myös koneen ohjeiden tiukkojen määräysten noudattamiseksi insinöörin ja hänen tiiminsä oli laskettava kaikkien komponenttien virhetodennäköisyys ja varmistettava mahdollisimman suuri käytettävyys. Kehitystyön tuloksena saatiin valmiiksi sisäinen GPS, jonka avulla hinaajajajuna tunnistaa aina, missä se on. Tämä tarkoittaa, että kuljetusreitillä ei tarvita rakenteellisia muutoksia suunnistusta varten. Jokainen Schillerin hinaajajuna voidaan myös helposti mukauttaa tuotantoprosessin muuttuneisiin tilanteisiin, ja sitä voidaan käyttää myös muissa kohteissa. Ratkaisun suurin etu: kaupallisesti saatavilla olevat sähkökäyttöiset hinaajat voidaan muuntaa Schillerin tekniikan avulla autonomisesti ajaviksi järjestelmiksi.

Tehtävä: elektroniikan luotettavuuden varmistaminen

Vaikka kuljettaja voi edelleen ohjata hinaajia sen jälkeen, kun ne on varustettu muunnossarjoilla, automaattiohjaus osoittaa vahvuutensa päivästä toiseen jokapäiväisessä käytössä. Esimerkiksi kun hinausjuna on saapunut lähelle seuraavaa työasemaa, vastuullisen työntekijän ranteessa oleva älykello ilmoittaa tilasta värinähälytyksen avulla. Tämän jälkeen työntekijä voi lastata tai purkaa vaunuja ja antaa merkin "kaikki toimenpiteet suoritettu, lähetä juna eteenpäin". Näin reittiä jatketaan viivytyksettä. Henkilökunnan tarpeettomat matka-ajat jäävät pois. Niin älykäs kuin Schillerin reittijuna onkin, yhtä asiaa se ei vielä osaa: lentää. Se oli yksi viimeisistä ongelmista, jotka Peter Stoiber joutui tiiminsä kanssa kohtaamaan Mobile Robotics -yksikön johtajana. Junan on nimittäin kuljettava epätasaisilla raiteilla tai ylitettävä rakennuskäytäviä monilla eri reiteillään autotehtaan läpi. Nämä ovat potentiaalisia vaaranpaikkoja, jotka vaarantavat elektroniikan luotettavuuden. Siksi oli tärkeää estää ohjauskaapin värähtely. Tätä varten hinaajajajuna oli varustettava tärinänvaimentimilla ratkaisevissa kohdissa.


Lisää uutisia

Sveitsin tiedekeskus Technoramassa 500 koeasemaa tarjoaa kävijöille mahdollisuuden koke...

Urheilututkijat käyttävät suunnittelussaan myös hydraulisia kone-elementtej&auml...

COVID-19:n mRNA-rokotteen kuljettaminen Biontech/Pfizerilta on todellinen logistinen haaste. Yht&...

Mitoitusohjelmistojen sekä CAD-tietojen ja simulaatioiden lisäksi ACE Stoßdä...

ACE Stoßdämpfer GmbH tarjoaa nyt suunnitteluinsinööreille konfigurointi- ja...

TUBUS-rakenteelliset vaimentimet ovat elokuvatähdille sama kuin stunt-miehet kalliille elokuvakam...