ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
31.05.2023 01:05
Insinöörit Tim Ascheberg ja Jörn Jacobi tiimeineen jatkavat scuddy-sähköpotkulautojen menestystarinaa. Monien jatkokehitysten ansiosta scuddy Premium -tyypin toisen sukupolven lanseeraus markkinoille sujuu hyvin. Tämä johtuu pääasiassa kaksipyöräisellä etuakselilla varustetun innovatiivisen ajoneuvon parantuneesta joustavuudesta, ajosuorituskyvystä ja ergonomiasta. Uutuudesta on tullut entistä räätälöitävämpi myös vaimennuksen osalta. Suunnittelijat ovat jälleen kerran toteuttaneet tämän ACE:n komponenteilla.
Kun scuddyn keksijät esittelivät ensimmäisen kolmipyöräisen e-skootterinsa vuonna 2012, se suunniteltiin jo korkealaatuiseksi ajoneuvoksi, jolla oli tieliikennehyväksyntä, joka toteutettiin nopeasti ja josta tuli menestys lyhyessä ajassa. Scuddy Premium V2:lla kiileläinen yritys tuo markkinoille seuraajan, joka asettaa uudet standardit suorituskyvyn, mukavuuden ja muunneltavuuden suhteen. Näiden edistysaskeleiden perustana on suuntaus, jonka mukaan yhä useammat ihmiset löytävät sähkömoottoripyörän edut itselleen, eikä vain kaupunkialueilla. Scuddyn ainutlaatuinen myyntivaltti on yhdistää mopon ajosuorituskyky ja taittomekanismi, jonka ansiosta e-skootteri voidaan taittaa kokoon juomalaatikon kokoiseksi kaikissa versioissa. Kompaktin kokoontaitettavuutensa ansiosta scuddy voidaan ottaa maksutta mukaan matkatavaraksi esimerkiksi Deutsche Bahnissa. Myöskään pysäköintipaikkaa ei tarvitse etsiä kaupunkien keskustoissa. Käytännössä kokoontaitettava rakenne on avannut uusia käyttökohteita. "Scuddyjä näkee usein leirintäalueilla. Tämä johtuu myös matkailuautojen kasvaneesta suosiosta viimeistään nokkosihottumaepidemian jälkeen ja monista matkustavista best agereista. Nuoret ovat innoissaan ajamisen hauskuudesta, kun taas iäkkäät arvostavat joustavaa liikkumismuotoa ja siitä johtuvaa lomamukavuuden lisääntymistä", selittää scuddyn tekninen johtaja Jörn Jacobi. Hän huomauttaa, että ajoneuvosta on nyt saatavana viisi eri versiota eri käyttäjäryhmien yksilöllisiin tarpeisiin, joista jokainen painaa varusteista riippuen enintään 29 kiloa. Olipa kyse sitten urheilullisesta kyydistä seisoma-asennossa tai mukavasta kyydistä istuma-asennossa, scuddy mukautuu ajotarpeiden mukaan, Jörn Jacobi sanoo.
perustuu ACE:n vaimennusratkaisuihin alusta alkaen Kaikissa versioissa 62 x 53 x 42 cm:n kokoon taitettavassa e-skootterissa on akku, joka voidaan ladata tavallisista pistorasioista. Kokoonpanosta ja ajotyylistä riippuen sen toimintasäde on jopa 70 km. Suurin nopeus vaihtelee 15 km/h ja 45 km/h välillä. 15 km/h-mallissa, joka soveltuu erityishyväksynnällä myös sairaiden pyörätuoliksi, ei Saksassa ole kypäräpakkoa, ja sillä saa ajaa kaikkialla ilman ajokorttia 15-vuotiaasta alkaen. 20 km/h- ja 25 km/h-mallit kuuluvat mopojen luokkaan, mutta edellisellä saa ajaa ilman kypärää. Molemmilla saa ajaa 15-vuotiaasta alkaen mopokokeen suorittamista koskevalla todistuksella, paitsi jos olet syntynyt ennen 01.04.1965, jolloin voit ajaa ilman koetodistusta. Muihin mopomalleihin, jotka ovat 35 km/h ja 45 km/h, vaaditaan AM-ajokortti.
Sen voi hankkia 16-vuotiaasta lähtien, ja se on osa kaikkia yleisiä ajokortteja, kuten B-ajokorttia. Kaikkien mallien nousukyky on todistetusti 30 prosenttia testeissä, joissa kuljettaja painaa 80 kiloa. Päästöttömässä liikenteessä on sallittu 125 kg:n enimmäiskuorma. Scuddyn etuakselille ominaiset kaksi pyörää takaavat carving-hiihtoa muistuttavan kaarreajotuntuman ja takaavat ajamisen ilon. Jotta tämä olisi totta myös 45 km/h nopeudessa ja mahdollisimman monilla tienpinnoilla, yrityksen perustajat luottivat alusta alkaen ACE Stoßdämpfer GmbH:n vaimennusratkaisuihin. "ACE:n insinööritiimi on aina vuodesta 2012 lähtien ollut meille vastaanottavainen, ja se on myös antanut vaimennusideoita scuddyn kehitystyöhön ratkaisujemme hiomiseksi. Se, että ACE voi tarjota myös vaimenninlaitteita, jotka eivät vaadi taipumiskinematiikkaa ja tulevat siten toimeen mahdollisimman pienellä tilalla, on todellinen etu", kertoo suunnittelija Sebastian Vetter yhteistyöstä. Yhteistyön alussa rakenteellisia vaimenninlevyjä täydennettiinkin ACE:ltä saaduilla mittojen mukaan leikattavilla SLAB-vaimennuslevyillä. Laadusta, valikoimasta ja joustavuudesta saatujen hyvien kokemusten ansiosta yhteistyö meni seuraavalle kierrokselle scuddy Premium V2:n kanssa. Sen innovaatioihin kuuluu muun muassa ajoneuvon intuitiivisempi taittaminen. Samalla pelivapaa taittomekanismi takaa, että käyttäjillä on entistä enemmän ajoneuvoa käytettävissään.
Mukavuutta lisää myös entistä yksilöllisempi vaimenninvalikoima.Erilaiset vaimennimet eri painoluokkiin "Se on vähän kuin hiihtäminen. Siellä siteitä säädetään eri tavalla ajajan painon mukaan. Ja on selvää, että kehon paino vaatii erilaista vaimennusta myös ajettaessa kuoppien, juurien tai viemärikaivojen kansien kaltaisten kuoppien yli", Jörn Jacobi kertoo yksilöllisen vaimennuksen tarpeellisuudesta. ACE:n eritelmissä todettiin, että tarvitaan kolme erilaista vaimennusjärjestelmää. Yksi oli painoluokkaa 80 kg:n painoon asti, toinen painoluokkaa 80-110 kg ja kolmas yli 110 kg painavia asiakkaita varten. Yhteistyökumppanit päättelivät yhdessä ACE:n suunnitteluohjelmiston avulla, että erilaiset rakenteelliset vaimentimet sopivat parhaiten kaikkiin kolmeen luokkaan. Valitut perustyypit olivat TR64-41H-OS, TR68-37H-OS ja TR79-42H-OS. Kuten aiemminkin, ACE toimitti testivaiheita varten ilmaisia näytteitä ja pystyi toimittamaan ne välittömästi Langenfeldin varaston hyvän saatavuuden ansiosta. Testien aikana ja niiden jälkeen suunnittelijat integroivat TUBUS-nimellä kutsutut komponentit kussakin tapauksessa heiluriin mahdollisimman suuren ajomukavuuden saavuttamiseksi. Toisin kuin edeltäjänsä kohdalla, tätä ei tehty tandem-mallina. Valituista rakenteellisista vaimentimista, jotka kaikki on valmistettu kopolyesterielastomeeristä, pienimmän arvo on 25 Nm/tahti, keskimmäisen 66,5 Nm/tahti ja suurimman 81,5 Nm/tahti. Yli miljoonan iskun käyttöiän ansiosta TUBUS-vaimenninta voivat käyttää myös todella usein ajavat kuljettajat, jolloin huoltovapaat elementit eivät vaadi ylimääräistä päätepysäytystä. Se, että ne tekevät työnsä luotettavasti -40 °C:n ja 90 °C:n lämpötila-alueilla, tekee e-rullasta enemmän kuin sopivan tulevaisuuteen. Suunnittelijoille oli yhtä tärkeää, että kokoonpano on helppo toteuttaa. TR-H-sarjan säteittäinen kuormitus takaa erityisen pehmeän hidastuvuuden.
"H" tarkoittaa kovempaa materiaaliseosta, joka johtaa toivottuun suureen energianvaimennukseen verrattuna muihin säteittäisvaimennettuihin TUBUS-malleihin. Ensimmäiset koeajajat lainasivat huudahduksia kuten "rad from the riding experience" ja ovat sitä mieltä, että menestyksekkään scuddy-mallin jatkokehitys on kannattanut. Markkinoinnista ja suhdetoiminnasta vastaava yrityksen perustaja Tim Ascheberg huomauttaa myös, että scuddyn tuntuma on parantunut ja että tiimi on onnistunut suunnittelemaan tehoelektroniikkaa, jota voidaan käyttää muuhunkin kuin scuddyyn, ja saattamaan sen markkinakypsäksi. Se, että tämä on saatavana OEM-tuotteena e-skootterivalmistajille, on osoitus Kielin tiimin korkeasta laadusta sekä monipuolisuudesta ja suvereenisuudesta.
Heidän kokoontaitettavan ajoneuvonsa konsepti on niin ainutlaatuinen, että kehittynyttä voimansiirtotekniikkaa voidaan tarjota myös muille markkinaosapuolille. Vaimennustekniikasta kysyttäessä Tim Ascheberg sanoo, että he ovat erittäin tyytyväisiä ACE:n laatuun ja tuotevalikoimaan.
Tämä ei johdu vähiten siitä, että yksilölliset toiveet voidaan nyt täyttää entistä kohdennetummin, ja asiakkaat arvostavat ajomukavuutta erittäin korkealle.
29.10.2024 02:10
Teollinen POWERISE®: Tehoa ja mukavuutta teollisiin sovelluksiinSveitsin tiedekeskus Technoramassa 500 koeasemaa tarjoaa kävijöille mahdollisuuden koke...
COVID-19:n mRNA-rokotteen kuljettaminen Biontech/Pfizerilta on todellinen logistinen haaste. Yht&...
Mitoitusohjelmistojen sekä CAD-tietojen ja simulaatioiden lisäksi ACE Stoßdä...
05.06.2024 01:05
ACE esittelee teollisuuden iskunvaimentimet digitaalisina kaksosinaACE Stoßdämpfer GmbH tarjoaa nyt suunnitteluinsinööreille konfigurointi- ja...