ACE Stoßdämpfer GmbH
ACE Stoßdämpfer GmbH
27.07.2023 01:07
Darmstadtissa sijaitsevalla GSI Helmholtz Centre for Heavy Ion Research -laitoksella on suuri, maailmanlaajuisesti ainutlaatuinen ionikiihdytinlaitos. Tutkijat eri puolilta maailmaa käyttävät laitosta kokeisiin, joiden avulla saadaan uutta tietoa aineen rakenteesta ja maailmankaikkeuden kehityksestä. He myös kehittävät uusia sovelluksia lääketieteeseen ja teknologiaan. Darmstadtiin rakennetaan parhaillaan uutta kansainvälistä kiihdytinkeskusta FAIRia, joka on yksi maailman suurimmista tutkimushankkeista. FAIRin avulla on tarkoitus luoda ja tutkia materiaa laboratoriossa tavalla, jota muuten esiintyy vain maailmankaikkeudessa.
Tulevan FAIR-kiihdytinkeskuksen keskipisteenä on suprajohtavilla magneeteilla varustettu rengaskiihdytin SIS100. Sen avulla voidaan luoda ja tutkia materiaa, jota muuten esiintyy vain maailmankaikkeudessa. Sen ympärysmitta on 1,1 kilometriä, ja GSI:n nykyinen laitos, jossa on raskasionisynkrotroni SIS18, toimii uuden kiihdytinkompleksin esikiihdyttimenä. ACE:n Magnum-tuoteperheeseen kuuluvia teollisia iskunvaimentimia käytetään yhdessä FAIR-laitoksen suunnitelluista kiihdytinrenkaista, keräinrenkaassa, jota käytetään ionien varastointiin ja jäähdyttämiseen. Niitä käytetään tehokkailla lineaarimoottoreilla varustettujen käyttöyksiköiden pääteasentojen kiinnittämiseen. Teolliset iskunvaimentimet, joiden tyyppimerkinnät ovat MA3325EUM-14xxx, jossa on erityinen pysäytysholkki, ja MA3325EUM-PP, jossa on PU-pää, asennetaan liikkuvan lineaariyksikön mekaaniseen päätepysäytykseen. Niiden päätehtävänä on vaimentaa tehokkaasti inertiavoimia lineaarimoottorin käyttöyksikön mahdollisissa virheellisissä ohjauksissa ja suojata siten rakennetta. Lineaarimoottorin käyttöyksiköt varmistavat pääsääntöisesti, että käyttöliukuja liikutetaan kahteen suuntaan tietyn matkan ajan. Tämä tapahtuu tavallisesti ilman, että pysäyttimet koskettavat toisiaan kyseisen matkan lopussa. Darmstadtin insinöörit valitsivat käyttölaitteiden mekaanisen suojauksen vuoksi säädettävät ACE-teollisuusiskunvaimentimet, joissa on kierteet M33. Ne on suunniteltu siten, että ne voivat turvallisesti pysäyttää liikkuvan vaunun, jos se liikkuu määritellyn alueen ulkopuolelle moottorin releyksiköiden toimintahäiriön vuoksi.
Hyvin varustautunut kaikkiin tilanteisiin
ACE:n hydrauliset koneen elementit, joita voidaan säätää tarkasti sekä edessä että takana, kykenevät vaimentamaan 170 newtonmetriä energiaa sykliä kohti 23,2 millimetrin iskun ollessa 23,2 millimetriä, ja ne pystyvät vaimentamaan turvallisesti 9 kilon ja 1700 kilon välisiä tehollisia massavoimia.700 kilogrammaa turvallisesti, palautumatta ja aiheuttamatta vahinkoa. Jos komponentteja käytetään yksinomaan hätätilanteessa, koska lineaariveto hoitaa myös hidastuksen, lisäenergian ylitykset ovat sallittuja.
ACE:n Magnum-tuoteperhe, jota pidetään keskikokoisten teollisuuden iskunvaimentimien referenssiluokkana, on varustettu korkealaatuisella tiivistystekniikalla, joka on osoittautunut hyväksi monissa tuhansissa sovelluksissa. Lisäksi karkaistujen ohjauslaakereiden ja integroitujen kiinteiden pysäyttimien ansiosta ne osoittautuvat erittäin kestäviksi ja kestäviksi monissa käyttöolosuhteissa jatkuvassa käytössä. Niitä käytetään kaikilla koneenrakennuksen aloilla. Tyypillisiä käyttöalueita ovat automaatio ja käsittely, esimerkiksi työstökoneissa ja työstökeskuksissa, kuten kuvatussa tapauksessa mekaanisena turvaelementtinä, joka on integroitu lineaariliukuun tai kääntyvien yksiköiden liikkeen päähän syklien pidentämiseksi. Suunnittelijat käyttävät vaimentimia, jotka ovat portaattomasti säädettävissä helposti käytettävissä olevien säätösegmenttien ansiosta, myös pääteasennoissa portaalien suojaamiseen tai raskaassa teollisuudessa massojen pehmentämiseen iskulevyillä.
Darmstadtissa teknikot päättivät varustaa vaimentimet toisaalta erityisellä pysäytysholkilla ja toisaalta polyuretaanista valmistetuilla päillä. Ensin mainittu vahvistaa ACE-teollisuuden iskunvaimentimien jo vakiona keskimääräistä lujempaa rakennetta, mutta erityisten iskunvaimenninpäiden käyttö mahdollistaa 3-7 dB:n melunvaimennuksen. Puhtaasti iskunvaimennuksen kannalta tämä valittu yhdistelmä on tehnyt kaikkensa sen varmistamiseksi, että FAIR-järjestelmä on hiljainen myös pahimmassa tapauksessa.
29.10.2024 02:10
Teollinen POWERISE®: Tehoa ja mukavuutta teollisiin sovelluksiinSveitsin tiedekeskus Technoramassa 500 koeasemaa tarjoaa kävijöille mahdollisuuden koke...
COVID-19:n mRNA-rokotteen kuljettaminen Biontech/Pfizerilta on todellinen logistinen haaste. Yht&...
Mitoitusohjelmistojen sekä CAD-tietojen ja simulaatioiden lisäksi ACE Stoßdä...
05.06.2024 01:05
ACE esittelee teollisuuden iskunvaimentimet digitaalisina kaksosinaACE Stoßdämpfer GmbH tarjoaa nyt suunnitteluinsinööreille konfigurointi- ja...