Luettelo

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

26.08.2021 01:08

Suojaus kaikissa asennoissa: Automaatio ja käsittely: Räätälöidyt rakenne- ja törmäysvaimentimet.

Jokainen tuotantokatkos maksaa aikaa ja rahaa. Ostajilla ja suunnittelijoilla on kuitenkin käytössään lukuisia turvallisuustuotteita laitteiden suojaamiseksi. Tämä erityisesti siksi, että seisokkiaikoja voidaan minimoida ja tuottavuutta lisätä käsittely- ja automaatioprosesseissa. Hydraulisesti toimivien pien- ja teollisuusiskunvaimentimien lisäksi ACE tarjoaa useita edullisia vaihtoehtoja. Näitä käytetään silloin, kun tarkkaa pysähtymistä ei tarvita. Kolme sovellusta havainnollistaa pienten apulaitteiden laajaa valikoimaa.

ACE:n TUBUS-sarjan rakenne- ja turvapoistimet käsittävät yhteensä kahdeksan mallia ja yli 150 yksittäistä tuotetta monenlaisiin sovelluksiin. On mahdollista luoda suunnilleen lineaarisia, progressiivisia tai, kuten tietokonetomografissa (CT) käytettäessä, degressiivisiä ominaiskäyriä. CT-järjestelmän kallis sydän on rengastunneli, jota kutsutaan gantryksi. Se pyörii useita kertoja 360 astetta. Tämä luo kuvauksen aikana useita vierekkäisiä viipaleita, joista tietokone voi laskea tilavuuden. Näin saadaan paikkatietoa. Kukin yksittäinen pikseli voidaan luokitella alueellisesti. Saadut tiedot voidaan tarvittaessa visualisoida tietokoneohjelmistolla paitsi 2D- myös 3D-kuvana. Bargteheidessä sijaitsevan LISCO GmbH:n projektissa luotiin autoteollisuuden laadunvalvontaa varten syöttöpöytä portaaliin, jossa käytettiin erittäin tarkkoja lineaarisia akseleita. Sähköiset rajakytkimet valvovat liukukiskon sallittua pääteasentoa rakenteen vaurioitumisen estämiseksi. Varmistaakseen, että näin ei tapahdu edes käyttövirheiden, hakkerihyökkäysten tai sähkökatkosten sattuessa, toimitusjohtaja Stefan de Bruynin johtama LISCO GmbH:n tiimi päätti turvata rakenteen pääteasennot kiinteän tilan vaimentimilla, jotka toimivat virransyötöstä riippumatta. Ominaisuustietojen, kuten pöytäosan pituuden, painon ja lähestymisnopeuden, tarkastelun jälkeen valinta osui ACE Stoßdämpfer GmbH:n TA-17-tyyppisiin TUBUS-rakennevaimentimiin. These axially damping machine elements made of co-polyester elastomer have a stroke of 7 mm and a maximum energy absorption of 6 Nm per stroke in continuous operation and 9 Nm per stroke in emergency operation. Tämä tekee niistä yhden ACE:n rakenteellisten vaimenninten pienimmistä edustajista ja osoittaa, että suunnittelijoilla on suuri liikkumavara valitessaan oikean TUBUS-elementin sovellukseensa hätäpysäytys- ja jatkuvaan käyttöön laitoksissaan ja koneissaan. Lisäksi kuvatussa tapauksessa komponentit palvelevat myös toista tarkoitusta CT-järjestelmien kuljetuksessa. Jos vaunua ei ole kiinnitetty, ne estävät kasaantumisen aiheuttamat vahingot. Rakenteelliset vaimentimet voidaan kiinnittää nopeasti ja helposti erityisellä ruuvilla, ja ne ovat LISCO GmbH:lle lisävakuutus hätäpysäytystilanteessa, koska ne "toimivat ehdottoman luotettavasti", Stefan de Bruyn sanoo.

TUBUS-erikoislaitteet lisäävät puristustyökalujen tuottavuutta autoteollisuudessa maailmanlaajuisesti

Langenfeldissä sijaitsevaa ACE-yritystä lähestyi aluksi yksittäinen autonvalmistaja. Etelä-Saksasta kotoisin oleva asiakas kertoo: "Meillä oli jo erittäin myönteisiä kokemuksia ACE:n teollisista iskunvaimentimista jopa 3 tonnin painoisten liukujen nopeassa ja turvallisessa jarrutuksessa. Siksi oli itsestään selvää kääntyä ACE:n puoleen myös uudessa ongelmassa." Ongelma, joka johtui levyjen muovauksen aikana muottien viallisista vaimentimista johtuvista kasvavista seisonta-ajoista, oli löydettävissä nykyaikaisten ProgDie-puristimien ja servopuristimien käyttöönotossa. Suuremmat puristimen iskunopeudet ja nopeudet sekä suuntaus kohti suurempia muotteja johtivat suurempiin kuormituksiin. Tämä ylikuormitti polyuretaanin (PU) vaimennuselementit. Materiaali väsyi liian nopeasti. Seurauksena oli työkalujen rikkoutuminen ja tuotantokatkoksia. Etsiessään uusia vaimentimia autonvalmistajat törmäsivät ACE:n TUBUS-rakennevaimentimiin. Ne on valmistettu ko-polyesterielastomeerista, ja ne ovat vaimennusominaisuuksiltaan ja käyttöiältään jopa kaksikymmentä kertaa parempia kuin esimerkiksi teräsjouset, PU- tai kumitulpat.

Tämän vuoksi ACE onnistui tässä tapauksessa korvaamaan autonvalmistuksessa kipeästi tarvittavat pidätysvaimentimet uudella TUBUS-Spezial-kehityksellä ohutlevyn muotoilun aikana. Samalla nämä erikoiskone-elementit osoittavat, mitä ACE:n insinöörit pystyvät saavuttamaan asiakkaan pyynnöstä. Yksilöllisiä iskuja, ominaiskäyriä, jousituksia ja kokoja sisältävien erikoistoimitusten lisäksi ACE tarjoaa autonvalmistajille erikoissarjoja pito- ja nostovaimentimien muodossa. Näiden komponenttien menestys perustuu kolmen vuoden kehitystyöhön, joka on aina suuntautunut tiiviisti kunkin asiakkaan tarpeisiin. Ensin tehtiin laboratoriossa kestotestejä suurimman mahdollisen kuormituksen määrittämiseksi ja sen jälkeen testejä valituilla puristustyökaluilla sekä laskettiin tunnettujen saksalaisten autonvalmistajien elementtien valintataulukot, minkä jälkeen ACE määritteli staattiset ja dynaamiset voima-siirtymä-ominaisuudet sekä energianvaimennuksen ja -vaimennuksen testipenkissä. Ensimmäiset staattiset ja dynaamiset testit olivat lupaavia, sillä staattisissa olosuhteissa pystyttiin saavuttamaan vain 29,4 mm korkeiden pidätysvaimentimien suurin mahdollinen energianvaimennus 5-269 Nm:n välillä mallista riippuen. Käytännössä vallitsevissa dynaamisissa olosuhteissa aiemmin käytettyjen samankorkuisten PU-elementtien tulokset ylitettiin lähes kolminkertaisesti. Tämän seurauksena TUBUS-erikoiselementit on vaihdettava harvemmin kuin edeltäjänsä, ja lyhentyneiden seisonta- ja huoltoaikojen ansiosta ne lisäävät merkittävästi vastaavien laitosten tuottavuutta.

Yksi ACE:n autovalmistajille tarjoamista palveluista oli se, että tuotekehitysprosessin aikana voitiin laatia toimeksiantajayritykselle valintamatriisi kutakin vaimennustyyppiä varten. Sen avulla työkaluvalmistajat voivat nyt helposti määrittää vaimenninten koon ja määrän. Aihion nopeus ja paino sekä puristimen iskunopeus otetaan huomioon. Käytetyt arvot on otettu lasermittausjärjestelmällä varustetulla pudotustestilaitteella tehdyistä testisarjoista. ACE:n testien tuloksena tuotepäällikkö Thorsten Kohnenin johtama tiimi laati valintataulukot puristimen iskunopeuksille ≤ 17 - 40 iskua/min ja kytki myös useita TUBUS-erikoistyyppejä sarjaan. Käytännön testien jälkeen autovalmistajien työkaluissa on nyt saatavana tehokkaampia kiinnitys- ja irrotusvaimentimia kuin aiemmin oli saatavana M10-M30-kokoisille kiinnitysruuveille. Näitä ACE:n vaimentimia toimitetaan nyt valmistajille ympäri maailmaa.

ACE tarjoaa nyt myös alumiini- ja teräskomponentteja hätäpysäytyksiin

Estääkseen vaurioita käytettäessä lineaarisia yksiköitä robotiikassa ja suojatakseen työstökoneiden, kuljettimien ja korkeiden varastointi- ja hakujärjestelmien pääteasentoja ACE on lisännyt tuotevalikoimaansa törmäysvaimentimet. Ne on valmistettu erityisesti suunnitelluista alumiini- tai teräsputkista, jotka taittuvat törmäyksen sattuessa ennalta määritellyllä tavalla kokoon puristusvyöhykkeen tapaan ja muuttavat liike-energian lämmöksi. Nämä ACE:n uudet kone-elementit suojaavat rakenteita onnettomuuden sattuessa 98 prosentin suurella ja tasaisella energianhäviöllä. Niiden toimintatavan ansiosta kolaritulokset voidaan rekonstruoida ja siten välttää tulevaisuudessa asianmukaisen arvioinnin jälkeen. Törmäysvaimentimet tarjoavat suuren pitkäaikaisen vakauden jokapäiväisessä käytössä ja erinomaisen suojan hätäpysäytystilanteessa. Ne on myös helppo asentaa ja vaihtaa kolarin jälkeen. Uudet törmäysvaimentimet tarjoavat suunnittelijoille erittäin tehokkaan ja taloudellisen yksisuuntaisen ratkaisun laitoksen tai koneen tehokkaaseen suojaamiseen. Ne ovat siten mielenkiintoinen vaihtoehto palautumattomille ja palautuville rakenteellisille vaimentimille sekä hydraulisille turva-iskunvaimentimille. Uusien turvatuotteiden ulkohalkaisijat ovat 87,5 mm alumiiniversioissa ja 63 mm ja 38 mm teräsversioissa. Vakiona on saatavana kymmenen perustyyppiä, joiden energianvaimennus hätäpysäytyssovelluksissa vaihtelee 670 Nm/tahti ja 11 200 Nm/tahti välillä. Tyypistä riippuen komponenttien suurin isku on 45 mm:n ja 160 mm:n välillä, jolloin alhaiset tukivoimat 13 000 N:stä 70 000 N:iin vaikuttavat ratkaisevasti rakenteiden varmistamiseen. Käytännössä näitä arvoja voidaan vielä kasvattaa törmäysvaimentimien sarja- tai rinnakkaisjärjestelyllä, jotta voidaan haihduttaa mainittua suurempia energia-arvoja iskun kohdalla. Uudet törmäysvaimentimet ovat saatavana Langenfeldin varastosta 24 tunnin kuluessa, ja niille, kuten muidenkin sovellusesimerkkien rakennevaimentimille, on ominaista hyvä hinta-laatusuhde

Lisää uutisia

Pyörätuoleja testatessaan valmistajat pelaavat ymmärrettävistä s...

22.12.2023 01:05

Turvalliset iskunvaimentimet
Hätäpysäytysasiantuntijat juhlivat ensi-iltoja elokuvissa ja televisiossa
Kun on kyse teollisuuden vaimennustekniikasta, ACE on yksi ensimmäisistä kohteista, joihin useimmat insinöörit ja suunnittelijat ympäri maailmaa ottavat yhteyttä. Olipa asiantuntijoilla mitä tiedusteluja tahansa, ACE vastaa niihin aina nopeasti, joko verkossa tai henkilökohtaisen yhteydenoton kautta paikan päällä.

Pyörätuolien suunnittelussa on paljon parantamisen varaa. Tästä on osoituksena yksiakselinen Hoss...

Helpotusta käsittelyn ja muuntamisen aikana: ACE:n kaasuvetojousella ja rakenteellisilla vaimentimilla varustettu yleiskäyttöinen ruuvinväännin
metallatelier GmbH:n yleiskäyttöisessä ruuvinvääntimessä