Luettelo

ACE Stoßdämpfer GmbH

  • RoHS
  • Reach
  • DIN ISI 9001:2015

22.12.2023 01:12

Turvalliset iskunvaimentimet

Hätäpysäytysasiantuntijat juhlivat ensi-iltoja elokuvissa ja televisiossa

Yhä nopeammat seurantakuvat, yhä korkeamman resoluution kuvat: digitaalisen filmitekniikan kehittyessä tuotantoyhtiöiden ja lähetystoiminnan harjoittajien studioissa laitteiden laatu- ja turvallisuusvaatimukset kasvavat. Yksi nostureiden, dollien ja seurantajärjestelmien markkinajohtajista ei ota riskejä ja luottaa hydraulisiin turva-iskunvaimentimiin yhtenä osana jarrutustekniikkaansa.

"Tukevaa tukea jokaisella kuvauspaikalla" on maailmanlaajuisesti toimivan, elokuva- ja televisioryhmien teknisiin laitteisiin ja niihin liittyviin palveluihin erikoistuneen Egripmentin laatulupaus. Alankomaalaiset studiotekniikan asiantuntijat tukevat huipputekniikan ja myynnin jälkeisten palvelujen yhdistelmää elinikäisellä takuulla, joka koskee niiden tela- ja nostureita. Ei siis ole yllättävää, että Egripmentin ratkaisuja voi löytää monista esityksistä ja tapahtumista, niin sisä- kuin ulkosarjoista. Yritys toimittaa esimerkiksi kiskoja sekä maa- että riippurakenteisiin ja niihin liittyviä kauko-ohjattavia nukkeja, jotka ovat olennainen osa elokuva- ja televisiotuotantojen ohjelmaa ulkoilma-, sali- ja studioshow'ssa tai konserteissa sekä urheilutapahtumissa, myös olympialaisissa.
.

The Fast and the Furious

Laadun ja tuen lisäksi Egripment tarjoaa toisenkin suuren plussan: insinööritaitoa, joka perustuu yli 40 vuoden käytännön työhön alalla. Se on tulosta päivittäisistä kontakteista kameramiesten, kuvausryhmien, operaattoreiden ja teknikkojen kanssa, jotka työskentelevät

jatkuvasti korkeammalla ammattitasolla. Kenttäkokemuksen ohella Egripment kiinnittää paljon huomiota suunnitteluun ja innovointiin. Yhdessä jatkuvan konsultoinnin kanssa yritys varmistaa, että tuotteet vastaavat kaikkien elokuvamarkkinoiden tarpeita. Tuloksena on kehittynyt kehittynyt sarja Egripment-nostureita, telineitä, kauko-ohjattavia kamerapäitä ja erilaisia seurantajärjestelmiä.

Egripmentin maailmanlaajuinen myyntipäällikkö Rick Velthof selittää: "Korkean laadun lisäksi asiakkaamme odottavat ratkaisuiltamme korkeaa luotettavuutta, jonka dokumentoimme esimerkiksi elinikäisillä takuilla." Hän havainnollistaa Egripmentin rakenteille asetettuja vaatimuksia tällä vertailulla: "Vaikka vielä vähän aikaa sitten oli mahdollista lopettaa seurantakuvaukset elektronisesti ohjatuilla pysäyttimillä ja kiinnittää kauko-ohjattava kameran dolly telaketjujärjestelmään pääteasentoihin kumipuskureiden avulla, nykypäivän nopeudet studioissa tai urheilulähetyksissä ovat liian korkeita tämäntyyppisille turvaelementeille. Toinen tapaus on saavutettavissa oleva resoluutio, joka on jo 8K." Tällaiset korkeat tekniset ominaisuudet edellyttävät, että nykyinen studio- ja tallennustekniikka kalibroidaan hyvin tarkasti ennen käyttöä ja että tiedon laatu säilyy samalla korkealla tasolla koko tuotannon ajan. Rick Velthof: "Näissä olosuhteissa tuskin millään tuotannolla on varaa käyttää paljon aikaa kameran ja dollyn uudelleenkalibrointiin, jotka ovat törmänneet virheellisen käytön tai äkillisen sähkökatkoksen vuoksi kumipuskureihin ja sitten pomppineet takaisin. Tämän kaksikon ja muun laitteiston, kuten valvontamonitorien ja valaistusjärjestelmän, kuntoon saaminen voi yksittäistapauksissa kestää jopa kolme päivää."

Tällaiset sietämättömät seisokkiajat visuaalisella alueella ovat yksi näkökohta, joka lisää turvallisuusvaatimuksia, ja elokuvatekniikan ääniosa on toinen, sillä monien servomoottoreiden ja erityisesti kumipuskureiden jarrutusliikkeet ovat kaikkea muuta kuin äänettömiä ja voivat häiritä ääniteknikoita heidän työssään. Suurin huolenaihe on kuitenkin kalliimpien vahinkojen välttäminen, jos dolly ja kamera vaurioituvat vakavasti radan päässä tapahtuvassa törmäyksessä. "Generic Track System -järjestelmämme on kauko-ohjattu, jopa 80 kg painava kamerajärjestelmä, jota liikutetaan 40 cm:n levyisellä raideleveydellä 3 m/s maksiminopeudella enintään 50 m:n pituisen radan yli ja joka mahdollistaa myös kaarreajot. Jos tällaisen radan päässä tapahtuu todellinen kolari, pelkästään kameran aiheuttamat vahingot voivat nousta yli 100 000 euroon", Rick Velthof raportoi. Välttääkseen tämäntyyppiset onnettomuudet kuvauspaikalla Egripment-tiimi tutki tarkkaan lineaaritekniikan turvallisuustuotteiden markkinoita ja tuli tietoiseksi ACE Stoßdämpfer GmbH:sta Langenfeldistä Saksasta, joka on teollisuuden vaimennustekniikan asiantuntija. Egripmentin huomion herätti toisaalta verkkopalvelun läsnäolo ja laaja valikoima liikkeenohjausratkaisuja osoitteessa www.acecontrols.co.uk sekä hollanninkielisellä sivustolla www.ace-ace.nl/. Toisaalta myös ACE:n myyntitiimin henkilökohtainen läsnäolo Alankomaissa.


Last Man Standing

Maailmanlaajuisesti toimivana teollisuuden iskunvaimentimien kehittäjänä ja toimittajana 60 vuotta sitten lähellä Detroitia, Michiganissa, Yhdysvalloissa, perustettu ACE Controls Inc. on paitsi säädettävien iskunvaimentimien keksijä ja edelleen nykyinen teknologiajohtaja, myös yritys, joka on kuulunut Stabilus-konserniin vuodesta 2016. ACE Stoßdämpfer GmbH, Saksassa sijaitseva Euroopan tytäryhtiö, kattaa markkinat jakelijoiden ja myös myynti-insinöörien ryhmän avulla. Tässä nimenomaisessa tapauksessa, kuten monissa muissakin sovelluksissa aiemmin, Ralf Küppers ja Han Titulaer olivat ACE:n BeNeLux-maiden edustajina kirjaimellisesti lähimpänä. Rick Velthof Egripmentistä: "Sen hyvän vaikutelman lisäksi, jonka saimme jo ACE:n hollantilaisen kotisivun perusteella, Ralf Küppers reagoi nopeasti ja oli halukas käymään luonamme lyhyellä varoitusajalla, jolloin hän tutustui rakennustyöhön paikan päällä ja tarjosi meille täydellisesti sopivan hydraulisen vaimennusratkaisun."

Pohjois-Hollannissa Nederhorst den Bergissä, joka sijaitsee Hilversumin välittömässä läheisyydessä, joka on kansainvälisesti tunnettu televisio- ja radioasemastaan, Ralf Küppers tutustui Egripmentin teknikoiden ansiosta heidän erilaisiin kiskojärjestelmiinsä ja vaunuihinsa sekä mainittuihin tärkeimpiin tietoihin, jotka koskevat painoa, nopeutta ja kiskojärjestelmillä kuljettavaa reittiä. "Urheiluharrastajana, joka oli jo nähnyt nykyaikaisia kauko-ohjattavia kameroita käytössä esimerkiksi uintikilpailuissa, ajoin Egripmentiin niin, että minulla oli karkea käsitys lineaarisen tekniikan suorituskyvystä ja vastaavasta vaadittavasta hidastustehosta. Käytännössä monilla televisioasemilla, esimerkiksi peliohjelmissa tai suorissa lähetyksissä, joissa on useita nopeasti liikkuvia henkilöitä, tai konserteissa, nuket saavuttavat kuitenkin yli 50 km/h:n nopeuden. Tämä sai minut tajuamaan, että tässä tapauksessa kaiken piti olla pehmeää ja äänetöntä hätäpysäytystilanteessa - ja myös todella nopeaa." Niinpä hän käytti ACE:n suunnitteluohjelmistoa www.acecontrols.co.uk/uk/sizing/safety-products/online-calculation.html, syötti massaa, nopeutta ja etäisyyttä koskevat keskeiset tiedot ja ehdotti kahden SCS33-25EU-turva-iskunvaimentimen koeasennusta kumpaankin aiemmin testitarkoituksiin pystytetyn ratarakenteen päähän. Nämä hydrauliset kone-elementit, jotka on suunniteltu pelkästään hätäpysäytystehtäviin ja joiden käyttöikä on jopa 1 000 täyttä kuormitussykliä, tarjoavat luotettavasti palvelujaan tuhansissa teollisissa sovelluksissa kirjaimellisesti viimeisenä miehenä suojaamassa lineaarisia rakenteita. Ne toimivat myös eräänlaisena mekaanisena turvatyynynä herkille komponenteille, kuten kelkoille ja niihin kiinnitetyille rakennusosille, kun niitä kiihdytetään radalla ja ne on pahimmassa tapauksessa hidastettava 0 km/h:iin välittömästi ja ilman takaiskuvaikutusta, kun ne ovat saavuttaneet pääteasennon. Tällaisten laakereiden ansiosta Ralf Küppers oli varma, että hänen yrityksensä turvajoukot, jotka olivat jo osoittaneet pätevyytensä lukemattomissa hätätilanteissa ja joille portaat ja kuljetinjärjestelmät, käsittelykeskukset tai kokoonpanokoneet eivät ole vieraita kaikkialla maailmassa, pitäisivät pintansa myös ensi-illassa elokuva- ja televisioteollisuudessa.


Silent Movie

Kompaktin M33x1,5-kokoisen rakenteensa ja jatkuvan kierteityksensä ansiosta 0,5 kg:n painoiset turvaelementit voidaan integroida nopeasti rakenteisiin, ja tumman karkaistusta teräksestä valmistetun ulkokehyksensä ansiosta ne näyttävät hyvältä elokuvasetin laitteiden antrasiitin värisessä ympäristössä. "Jotta tätä hätäpysäytysratkaisua voitaisiin joustavoittaa ja mukauttaa entistä paremmin asiakaskohtaisiin olosuhteisiin työmaalla, SCS33-25EU-vaimentimet asennetaan Egripmentissä yleispätevästi säädettäviin kiristysholkkeihin. Näin ne täyttävät tehtävänsä pysäyttää dollyt varovasti liikkeen lopussa, ja ne myös vähentävät vahingot ja tärinät minimiin. Yleissäädettävien puristusholkkien erikoisuus on kuitenkin se, että raideväliä määritettäessä voidaan helposti asentaa välipysäyttimiä ja periaatteessa turvata äärettömän pitkät raideväylät", kertoo Ralf Küppers yhteistyön jatkosta. Itsesäätyvät turvavaimentimet, joiden iskunpituus on 23,2 mm, toimivat säännöllisesti jopa 310 Nm:n energianvaimennuksella iskua kohden, jos vaunu törmää. Tämä tarkoittaa sitä, että määritellyillä arvoilla, jotka ovat 80 kg:n maksimimassa ja 3 m/s:n ajonopeus hätäpysäytystilanteessa, ne kuluttavat 100 prosenttia energiasta ilman takaiskuvaikutuksia ja luovuttavat syntyneen lämmön ympäristöön teräksisen ulkorungon kautta. Koska hydrauliset vaimentimet vastaavat paremmin nykyaikaisen elokuvatekniikan vaatimuksia kuvauspaikalla hätäpysäytyksen yhteydessä kuvattujen tärkeimpien etujen ansiosta, ne tarjoavat vielä yhden edun aiemmin käytettyihin kumipuskureihin verrattuna: Niistä aiheutuu myös vähemmän tukivoimia raiteisiin törmäyksessä, eli kun kiihdytetyt massat osuvat komponenttiin. Ratarakenteen taipumista jarrutuksen aikana ei enää havaittu Egripmentissä ACE:n ratkaisun asentamisen jälkeen. Rick Velthofin ympärillä oleva tiimi on saanut asiakkailta hyvää palautetta hydraulisen vaimennustekniikan parantuneesta turvallisuudesta ja lisäkäyttömahdollisuuksista. Se ei osoita vahvuuksiaan ainoastaan kameran täydessä liikkeessä ja 0,5 m/s enimmäisnopeuksissa, vaan vakuuttaa myös nopeusalueen toisessa päässä, kun turva-iskunvaimentimet voidaan työntää läpi iskunsa vähintään 0,02 m/s ryömintänopeudella. Näissä olosuhteissa iskunvaimennin antaa minimaalisen vastuksen kosketuksiin joutuville massoille, eikä jarrutusvaikutusta ole, joten kuvausryhmä voi liikuttaa kauko-ohjattavaa dollya vaimentimia vasten lähes hidastetusti ja lopettaa kameran liikkeen erittäin pehmeästi ja hyvin äänettömästi. Nykypäivän usein automatisoidun tekniikan ja studion korkean meluherkkyyden vuoksi tämä on lisäetu edellisen sukupolven vaimentimiin verrattuna. .





Lisää uutisia

ACE Stoßdämpfer GmbH laajentaa kone-elementtivalikoimaansa ja esittelee ensimmäi...

Sveitsin tiedekeskus Technoramassa 500 koeasemaa tarjoaa kävijöille mahdollisuuden koke...

Urheilututkijat käyttävät suunnittelussaan myös hydraulisia kone-elementtej&auml...

COVID-19:n mRNA-rokotteen kuljettaminen Biontech/Pfizerilta on todellinen logistinen haaste. Yht&...

Mitoitusohjelmistojen sekä CAD-tietojen ja simulaatioiden lisäksi ACE Stoßdä...

ACE Stoßdämpfer GmbH tarjoaa nyt suunnitteluinsinööreille konfigurointi- ja...